Vaak gestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op de meest gesteld vragen omtrent IKEA FAMILY.

IKEA FAMILY algemeen

  • Kan iedereen lid worden van IKEA FAMILY?
    • Ja, als je minstens 18 jaar oud bent en in België, Nederland, Luxemburg of Frankrijk woont.
  • En mijn gegevens? Wat doen jullie daar mee?
    • Wees gerust, IKEA leeft de wetgeving inzake de bescherming van de persoonlijke levenssfeer na. We garanderen je privacy voor 100%. We geven nooit je gegevens door aan derden. Nooit. Dus ook niet die van IKEA FAMILY. We gebruiken ze enkel om je nog beter van dienst te zijn. En ook om je op de hoogte te houden van de laatste IKEA nieuwtjes en aanbiedingen. Je kan op elk moment je gegevens inkijken, aanpassen of laten verwijderen.
  • Hoeveel betaal ik voor mijn IKEA FAMILY lidmaatschap?
    • Helemaal niets. Lid worden is volledig gratis.
  • En als ik mijn IKEA FAMILY lidmaatschap wil annuleren?
    • Enkel leden die zich online hebben ingeschreven, kunnen hun lidmaatschap online opzeggen. Andere leden kunnen hun lidmaatschap telefonisch opzeggen op het nummer 02/719.19.66 of via een mailtje naar family.belgium@IKEA.com. Ook in je woonwarenhuis helpt men je graag verder.

 

IKEA FAMILY Login en kaart

  • Ik heb mij ingeschreven in het woonwarenhuis. Kan ik nu op de site inloggen?
  • Je account op IKEA.be is geblokkeerd of je bent je paswoord vergeten?
  • Ik vergat mijn e-mailadres te vermelden. Kan ik toch op de site inloggen?
    • Klik hier om je profiel aan te passen en je e-mailadres toe te voegen. Het synchroniseren van de IKEA FAMILY database en de IKEA website gebeurt 1 keer per week. Na de synchronisatie kan je de hierboven beschreven stappen volgen om een wachtwoord te ontvangen.
  • Ik heb mij ingeschreven via de website. Wanneer krijg ik mijn kaart?
    • Je kaart krijg je per post thuisbezorgd, ongeveer 2 weken na je inschrijving. Bewaar dus goed het kaartnummer dat je krijgt bij je inschrijving online of in het woonwarenhuis. Hiermee geniet je onmiddellijk alle IKEA FAMILY voordelen. Je vermeldt gewoon je kaartnummer aan de kassa.
  • Ik heb mij 2 keer ingeschreven. Maar wat doe ik met 2 kaarten?
    • Geeft niet, de 2 kaarten zijn aan elkaar gelinkt. Maar we raden je wel aan slechts 1 van de 2 kaarten te gebruiken.
  • Ik ben mijn IKEA FAMILY kaart kwijt. Wat moet ik doen?
    • Ga naar de IKEA FAMILY shop in je IKEA woonwarenhuis en vraag meteen een nieuwe kaart aan via de IKEA FAMILY kiosk. Gratis natuurlijk. Je krijgt dadelijk een tijdelijke kaart. Je nieuwe definitieve kaart wordt via de post verstuurd.
  • Waar vind ik mijn IKEA FAMILY lidnummer?
    • Het lidnummer staat op je IKEA FAMILY kaart. Heb je je kaart niet op zak, dan kan je op de IKEA FAMILY kiosk steeds een tijdelijke lidkaart afdrukken. Je kan je lidnummer ook opvragen met een mailtje naar family.belgium@IKEA.com. Vermeld ter controle je voornaam, achternaam, geboortedatum en postcode.

 

 IKEA FAMILY Voordelen

  • Welke voordelen biedt IKEA FAMILY?
    • - korting op het volledige assortiment in de IKEA FAMILY shop
    • - wisselende korting op diverse producten doorheen je IKEA woonwarenhuis
    • - aanbiedingen in het restaurant en in de Zweedse shop
    • - gratis koffie of thee in het restaurant op weekdagen
    • - levenslang ruilrecht i.p.v. 90 dagen
    • - 4x per jaar het interieurmagazine live van IKEA FAMILY, ook online beschikbaar
    • - Met de IKEA FAMILY nieuwsbrief via e-mail blijf je op de hoogte van alle acties en aanbiedingen.
    • - korting op het huren van een IKEA bestelwagen
    • - interieurworkshops boordevolvol tips en inspiratie
    • - diverse voordelen bij externe partnerbedrijven
  • Geniet ik in elk IKEA woonwarenhuis de IKEA FAMILY ledenvoordelen?
    • Ja, in elk Belgisch IKEA woonwarenhuis. Let wel: elk IKEA woonwarenhuis heeft ook lokale IKEA FAMILY aanbiedingen. Neem een kijkje op de aanbiedingenpagina om te weten wat de nationale IKEA FAMILY aanbieding is, en welke lokale aanbiedingen in jouw IKEA woonwarenhuis lopen.
      Een overzicht van de IKEA FAMILY aanbiedingen
  • Ik heb het live magazine van IKEA FAMILY niet ontvangen?
    • We versturen live, het magazine van IKEA FAMILY naar onze trouwste leden. Heb je het niet ontvangen? Niet getreurd! Je kan het hier online lezen.
  • Zijn er beperkingen op het onbeperkte ruilrecht?
    • De ruilvoorwaarden zijn identiek aan het algemene ruilrecht. Alleen wordt de periode van 90 dagen verlengd tot een onbeperkte termijn. Voorwaarde is wel dat de IKEA FAMILY lidkaart gebruikt is op het moment van aankoop, dat je die kan voorleggen op het moment van omruiling en dat het artikel nog in de originele verpakking zit. Meer info over het algemene ruilrecht.
  • Wat als ik mijn kaart niet heb getoond aan de kassa?
    • Je geniet de IKEA FAMILY voordelen enkel als je je kaart toont op het moment van de aankoop. Daarom is het belangrijk steeds je kaart te tonen aan de kassa. Je kan altijd een tijdelijke lidkaart afdrukken op de IKEA FAMILY kiosk in je IKEA woonwarenhuis. Zo geniet je toch alle voordelen, ook als je je IKEA FAMILY kaart niet op zak hebt.

 

 

IKEA FAMILY nieuwsbrief via e-mail

  • Wanneer ontvang ik de IKEA FAMILY e-newsletter?
    • Wij sturen elke twee weken een nieuwsbrief. Uiteraard enkel als je dit zelf wenst. Meer informatie over de IKEA FAMILY nieuwsbrief
  • En wat als ik geen IKEA FAMILY nieuwsbrief krijg?
    • Normaal worden de e-newsletters automatisch naar je e-mailadres gestuurd als je dit duidelijk vermeld hebt bij je inschrijving. Deed je dat niet en wil je voortaan toch graag de nieuwsbrief ontvangen? Pas dan hier je gegevens aan of stuur een mailtje naar family.belgium@IKEA.com, of bel ons op 02/719.19.66
  • Ik wens vanaf nu geen nieuwsbrieven meer te ontvangen.
    • Geen probleem. Pas hier je gegevens aan of stuur een mailtje naar family.belgium@IKEA.com, of bel ons op 02/719.19.66.